HEJ! Jag heter Pamela. Mitt motto är "rädsla är inte min grej". Jag är rädd mest hela tiden. Men det gäller ju att sikta mot stjärnorna. Du är hjärtlig välkommen. Hör av dig på pamela.lindqvist@gmail.com

Thursday, January 3, 2013

Själens resa

Therese skriver en skön blogg. Med mycket yoga, träning och mat för själen. I det här inlägget ger hon sina bästa tips för den som vill göra en inre resa. Ett av hennes tips är att välja en väg. Det finns ju ett hav av utbud för allt. Andliga vägar, kostplaner, träningsformer, tandkrämstuber, you name it. Välj ett som resignerar med dig. En bok, en mentor eller en riktning. Och håll fast vid den.

Jag ska försöka ta till mig det rådet. Det är verkligen ett av mina stora problem. Jag vill läsa allt om allting. Och så försöker jag följa allas goda råd. Utan att lyssna på vad jag egentligen mår bäst av eller vill själv. Det blir lite jobbigt för mig när alla tycker olika och jag står där emellan och velar och dras mot femton olika håll.

Sen sätter jag väldigt stor vikt vid att göra rätt. Ni vet de ska ju vara perfekt. Ett misstag är katastrof. Därför står jag oftast en halv timme och väljer tidning för att sedan gå ut tomhänt. För tänk om ELLE hade varit sämre än InStyle. Eller Plaza kvinna. Herregud.

I år ska jag göra mera misstag och utmana beslutsångesten.


No comments:

Post a Comment